Verklighetens sorgsna tänkande

Det största och starkaste av alla känslor som människor har, vilket som människor kan komma på kant med är jämförelse. Vi jämför. Det är det som vi gör med andra. Det skapar avund, olycklighet, bedrövelse, nervärdering. Det är det främsta giftet.

Det drar ner på oss även nu idag när vi tittar på alla filmer, serier, magasin och sociala media posters. När vi ser alla kända människor eller fantasi karaktärer, något ifrån t.ex. DC, Marvel, reality-shows, konsert-scener och idrottsarenor. Trots att du själv är förbluffad över artisternas talanger, skickligheter och stilar, så blir du samtidigt också sorgsen. För att du känner att du själv hade kunnat ha gjort exakt samma skicklighet; "om jag inte hade gjort det", "om jag inte hade varit så fast vid det där", "om jag hade varit bättre med att använda tiden åt bättre saker än värdelösa saker", "om jag inte hade det här". "Och jag är antagligen för gammal för att kunna lära mig det nu".

Vi har alla haft våra egna liv, genomlevande händelser, intressen att syssla med i liven, vilket som har gjort till de vi är här och nu. Plus: våra alldeles egna utseenden. Men vi har alltid haft handlingar, intressen och brister på motivationer och att aldrig ta itu med att använda tiden och chanserna. Speciellt, om man är sjuk, har funktionsvariationer eller bara är i sent utvecklingslägen. Det är sorgligt.

Desto större skäl att vi ökar utvecklingen med att ha tekniken inne i oss. Vad har vi för mening att skapa skuldmedvetenhet och ett liv av meningslöshet? Uppgradering är behövd för att omskapa och bygga upp människors kropp och sinne!

Kommentarer

Populära inlägg

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 3. Jane Goodall

Neuralink till för alla?

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 8. Mary Anning

Världen behöver många fler Doc Martin

10 strålande förutsägelser om AI

Början. Det här är jag

Lista på skräckfilmer som visar mobboffer tar saker i egna händer

Utbildningen måste överleva

Cyber faror och enheter på internet

Pengar ansvarets tyngd