Rösten för funktionsvariation

Alla i makten inne i Sverige säger att de gör ett bra jobb eller ordnar det, för alla saker och ting, men nu vet jag absolut säkert att systemet inte gör det med de som bäst behöver hjälp, och det verkar som om systemet har glömt bort dessa personer som känner sig odugliga, värdelösa och hjälplösa, det verkar vara dem emot hela världen.

Vad jag tänker på är personer med funktionsvariationer, problem på alla möjliga sätt och sjukdomar. Dessa människor är inte värdelösa, de har mycket att ge, men med det som kallas för "formella system" och självaste det som vi lever i, har de ingen chans att komma fram och ens bli sedda, respekterade eller förstådda.

Det vet jag, för att jag har erfarenhet av allt det här. Därför att de flesta personer som jag har känt, och många av mina vänner och arbetskamrater som jag har nu, har dessa stora svårigheter och problem, och dessutom alla tycks bära på samma historia om systemet. Som om systemet har vänt dem ryggen, gått bakom ryggen eller glömt bort de helt och hållet existerar.

Så hur mycket bättre har det blivit för ledarna och politikerna som har gjort dessa val och bara förstör liven för dessa människor och skapade ännu mera av dödvikten i vårt samhälle?

Kommentarer

Populära inlägg

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 3. Jane Goodall

Neuralink till för alla?

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 8. Mary Anning

Världen behöver många fler Doc Martin

10 strålande förutsägelser om AI

Början. Det här är jag

Lista på skräckfilmer som visar mobboffer tar saker i egna händer

Utbildningen måste överleva

Cyber faror och enheter på internet

Pengar ansvarets tyngd