Robotar i vården

Det som jag mest av allt tror på att vi behöver ha robotar i samhället, speciellt inom vården.

Vården är väldigt viktig för många av oss, en av den viktigaste delen i hela vårt samhälle. Men ändå så händer det bara massor med problem, om jag ska säga det själv är det just vården som drabbas av trubbel mer än någonting i vår värld.

Tänk efter själva: Varje gång man ringer efter hjälp som sjukhuset, polisen eller vilken service som helst som har med hjälp att göra så kan det ta hur långt tid som helst för dem att anlända till platsen. Och vid det där laget så kan det vara för sent att rädda liven eller att ge någon hjälp.

Jag har själv vittnat och varit med om det så att jag ska säga att den personalen som finns idag kan inte göra mera än vad människor kan göra och det är orsaken till varför otaliga liv inte lyckas bli räddade.

Det enda som jag kan ge som svar är för att det var människor och allt för lite teknik och robotar som kan agera och aktiveras omedelbart, och ta sig till platsen. Jag tror att det enda sättet med vårdens problem ska kunna bli lösta är om robotar ska ingripa och arbeta.



Kommentarer

Populära inlägg

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 3. Jane Goodall

Neuralink till för alla?

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 8. Mary Anning

Världen behöver många fler Doc Martin

10 strålande förutsägelser om AI

Början. Det här är jag

Lista på skräckfilmer som visar mobboffer tar saker i egna händer

Utbildningen måste överleva

Cyber faror och enheter på internet

Pengar ansvarets tyngd