Robotar är det som vi behöver oavsett vad

Mycket har hänt under vår tid med att kunna hantera samhället och livet.

Det har varit allt annat än glamoröst, det måste jag säga själv när jag tänker på alltsammans. Otaligt många människor som vi har sett, känt eller fått höra om har fått yrkesskador, sjukdomar, varit med om olyckor, blivit helt och hållet förändrade, till och med även dött.

Bara det bevisar att vi absolut inte kan ha kvar det så här.

Det jag kan säga om allt detta är för att vi människor är helt ensamma och är den enda drivkraften i vårt system. Så, är det verkligen meningen för människor att köra ut med sina liv, i en omkrets som knappt är fullt fungerande?

Det bästa sättet som vi har är robotar. Jag upplever att vi aldrig kommer att klara oss utan dem. Men då menar jag inte de som vi redan har nu, jag pratar om de mera avancerade som vänder sig mer åt det mänskliga.

Dessutom; med tanke på att människor har som deras levnadssätt, och kan ofta inte blir besannade, så blir det ännu mera illa.

Människor behöver mat, dricka, sova, vård och till och med semester.

Vad tycker du själv?


Kommentarer

Populära inlägg

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 3. Jane Goodall

Neuralink till för alla?

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 8. Mary Anning

Världen behöver många fler Doc Martin

10 strålande förutsägelser om AI

Början. Det här är jag

Lista på skräckfilmer som visar mobboffer tar saker i egna händer

Utbildningen måste överleva

Cyber faror och enheter på internet

Pengar ansvarets tyngd