Hjärnchip? Vet du om den? Det kan vara lösningen på allting

Här kommer det en stark fråga som jag måste ställa till er alla därute:

Vad tycker ni om hjärnchip?

Jag menar den uppfinningen som Elon Musk håller på att utveckla, och den som jag tror på och tycker är mest intressant just nu. Som jag har berättat i mina tidigare inlägg så fungerar inte naturen alltid så bra för oss alla.

Vi människor kan ha sjukdomar, svårigheter (som funktionsvariationer och varit med om olyckor och fått skador) eller våra hjärnor har gränser som hindrar oss ifrån att göra de otroligaste uppgifter som kan, gå över våra naturliga jag, och kanske även hjälpa världen.

Men med tiden så tror jag att hjärnchippen kan utvecklas, att inte bara bota människor ifrån sjukdomar, utan även se till att vi inte har några problem, kan tänka och utföra saker och ting, utan några svårigheter eller vilsenhet.

Hjälp Elon Musk och med det hjälp alla andra och dig själv:

https://www.forbes.com/sites/dereksaul/2023/03/02/fda-rejected-musks-bid-to-test-brain-chip-implants-in-humans-report-says/

Kommentarer

Populära inlägg

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 3. Jane Goodall

Neuralink till för alla?

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 8. Mary Anning

Världen behöver många fler Doc Martin

10 strålande förutsägelser om AI

Början. Det här är jag

Lista på skräckfilmer som visar mobboffer tar saker i egna händer

Utbildningen måste överleva

Cyber faror och enheter på internet

Pengar ansvarets tyngd