MITT PERSPEKTIV SOM FUNKTIONSVARIERAD

Det här är en fortsättning som följer det förra inlägget.

Jag är trött på politikerna och samhället som är det verkliga felet. De kräver så mycket av ansvar som vi måste bära, och känsla är omänskligt tung för alla att kunna hålla ansvaret uppe, den är som menad att falla ner. Trots att allt är så orättvist och ologiskt så kan funktionsvarierade vara de som ser problemen och lösningarna, samt har rösterna att kunna prata om dem. Det är fel att politiker kan få mycket mer och ta ifrån oss funktionsvarierade förmågorna och rätterna när de vill spara på pengar. Men varför får pensionerade politiker så mycket i pension, när vi funktionsvarierade hade kunnat hjälpa till, om vi hade fått chansen? Pengarna skulle kunna gå till forskning, vård och utbildning. Men ändå så får de hur mycket som helst. Skulle inte pensionerade politiker kunna ge en andel av sin pension till funktionerade som behöver pengarna mest?

Men efter att jag själv är en funktionsvarierade så är jag inte fullkomlig och det är så svårt för mig att följa med allt det som händer i världen. Det är världen som vi alla måste leva i, den som gör det svårast för oss. De flesta funktionsvarierade, och även jag själv, kan inte jobba i det nuvarande samhället därför att då bryter vi ihop. Det går inte att stanna upp och tro att det kan ordna sig utan att göra något. Det är funktionsvarierade som jag som hjälper till att bygga samhället, det är det som kallas för "utveckling". GE MIG EN CHANS!

Jag är inte negativ eller pessimist här. Jag är realist. Det tar mycket ord och energi för att förklara hela mitt sätt att tänka, för att andra ska förstå.

Kommentarer

Populära inlägg

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 3. Jane Goodall

Neuralink till för alla?

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 8. Mary Anning

Världen behöver många fler Doc Martin

10 strålande förutsägelser om AI

Början. Det här är jag

Albert Einsteins kloka ord och filmerna med dem

Stöd Neuralink

Lista på skräckfilmer som visar mobboffer tar saker i egna händer

Utbildningen måste överleva