Albert Einsteins kloka ord och filmerna med dem

Ni vet de där riktigt speciellt smarta människorna som jag pratade om i min tidigare inlägg för ett tag sedan. Albert Einstein, Stephen Hawking och Elon Musk.

De som fanns och finns än idag. De lämnade efter sig några mycket fängslande ord som jag fastnade för och tycker att vi alla ska stödja och ta till oss för att gå vidare i framtiden.

Jag börjar med Albert Einstein:

Han sa att om människorna, en vacker dag, kunde låsa upp 100 % av hjärnan, så kommer vi att bli till ren energi (Det kunde man se i filmen "Powder") Han sa även "Fantasi är viktigare än kunskap" (Det kunde man se i filmen "Tomorrowland". Min favoritfilm, dessutom).

Kommentarer

Populära inlägg

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 3. Jane Goodall

Neuralink till för alla?

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 8. Mary Anning

Världen behöver många fler Doc Martin

10 strålande förutsägelser om AI

Början. Det här är jag

Stöd Neuralink

Lista på skräckfilmer som visar mobboffer tar saker i egna händer

Utbildningen måste överleva