Slutsatsen. För att jag är autistisk

Vad tycker ni om dessa faktorer, är det många väldigt goda idéer att ha ett chipp i sig?

Jag, till exempel som är autistisk, skulle inte ta illa upp om jag hade ett chipp i mig, för att jag hade verkligen behövt hjälp, samt hade velat lära mig massor med nya kunskaper. Om det inte hade varit för mina problem som hindrade mig att koncentrera mig, absorbera mycket snabbare, och försöka förstå tiden och det sociala med människor då!! Med denna hjälp skulle människor inte ha problem med att stamma, fastna i dåliga vanor, humörsvängningar, ryckningar, och framförallt all psykisk ohälsa som drabbar väldigt många nuförtiden.

Speciellt när vi kommer mot hårdare tider. Brist på personal överallt i landet, jobblösheten och inflationen höjs, alla hemska händelser som gör att man hamnar i djupa depressioner med negativa beteenden. Du vet; de som bestämmer sig för att göra saker eländiga i världen, de var själva offer som kunde ha räddats men är förlorade nu. När de säger saker som: ”Livet är inte värt någonting”, ”Tror du jag bryr mig?”, ”Och vad tror du jag ska göra åt den saken då?” eller ”Jag kanske inte är bra på någonting”. Och dessa handlingar som systemet gör till människorna är att de berövar dem och förändrar deras beroende, autonomi (självständighet) och fria vilja.

Drömmar bör bli sanna, för att det är meningen med att människor ska kunna utföra förbättringar i världen med sina drömmars hjälp.

Kommentarer

Populära inlägg

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 3. Jane Goodall

Neuralink till för alla?

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 8. Mary Anning

Världen behöver många fler Doc Martin

10 strålande förutsägelser om AI

Början. Det här är jag

Albert Einsteins kloka ord och filmerna med dem

Stöd Neuralink

Lista på skräckfilmer som visar mobboffer tar saker i egna händer

Utbildningen måste överleva