Rättvisa för funktionsvarierade NU!!

Jag har pratat väldigt mycket om AI och Neuralink; för det första är det för att jag är funktionsvarierad själv och jag ser världen på ett annat sätt och vill att den ska bli fixad någon gång ifrån alla problem. Men det kommer den aldrig att bli på det allmänna "normala" sättet. Det kan vara för att massor av människor är trötta på att leva i det samhälle vi är i, och speciellt som oss funktionsvarierade får göra. Vi lever lägst ner i samhället. Vi har inga jobb att kunna få och lever oftast på bidrag; hur mycket vi än vill hjälpa till så sitter vi hjälplösa; antingen är det för reglerna eller för människorna som inte vill släppa in oss funktionsvarierade. Vi kostar mest av alla människor: det är därför som ledarna och politikerna kommer att ta ifrån oss våra resurser, i första hand. Vi menade inte att kosta så mycket: vi bad inte om att bli som vi blev. Och ha alla dessa problem som gör att vi aldrig kan bli fullbordade, aldrig bli "normala" och kan aldrig bli botade eller bli bättre än vad vi är; hur mycket vi än arbetar och försöker gottgöra för vår existens.

Jag pratar för alla funktionsvarierade när jag säger att vi är trötta på att leva så här "skamligt". Många av oss hade kunnat göra mera än vad vi får. Därför pratar jag så mycket om AI och Neuralink. Det är för att jag vill att allt detta ska hända så snabbt som möjligt. Göra förändring och jämlikt för oss. Därför att vi känner och vet att det bara kommer bli värre i framtiden om vi inte får den eftertraktade AI-hjälpmedlet som vi alla hade behövt, innan AI stjäl allting vi har och som vi fruktar kan hända.

Kommentarer

Populära inlägg

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 3. Jane Goodall

Neuralink till för alla?

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 8. Mary Anning

Världen behöver många fler Doc Martin

10 strålande förutsägelser om AI

Början. Det här är jag

Albert Einsteins kloka ord och filmerna med dem

Stöd Neuralink

Lista på skräckfilmer som visar mobboffer tar saker i egna händer

Utbildningen måste överleva