Ändra våra levnadssätt eller acceptera döden som alla förutspår

Efter allting som jag har sagt och berättat för er hittills, det kan inte fortsätta på det här sättet; som att fattiga kommer bli ännu fattigare och lida, hjälpen kommer aldrig och det värsta kommer att hända de människorna, drömmar blir krossade och att världen kommer aldrig att bli något fint ställe att vara på. Så följ mig.

När vi tittar på Nyheterna eller är med om händelser i verkliga livet, så kan vi uppfatta felet som alla människor har gemensamt. Makten.

Alla som har den minsta lilla makt i vilken position som helst; Såsom skolmobbare, manager, coach, eller vilken chef som helst, det är orsaken till att det aldrig någonsin kommer att gå framåt. Därför att det är för många som vill bestämma. Det sätter käppar i hjulen på utvecklingen.

Men det som jag riktar in mig på nu är företagen som kan vara både stora och små. Det finns chefer där som kan missbruka sin makt, utan att se, veta eller ta reda på det som är de bästa sätten och se talangerna i anställda som kan göra företagen så mycket bättre.

Kommentarer

Populära inlägg

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 3. Jane Goodall

Neuralink till för alla?

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 8. Mary Anning

Världen behöver många fler Doc Martin

10 strålande förutsägelser om AI

Början. Det här är jag

Lista på skräckfilmer som visar mobboffer tar saker i egna händer

Utbildningen måste överleva

Albert Einsteins kloka ord och filmerna med dem

Stöd Neuralink