Absolut frihet är överskattad

Det är sant att vi människor är som marionetter i vårt samhälle. Vi måste följa regler, rytmer och allting som är bundet omkring oss.

Men det är vanligt att nästan alla känner av känslan med att bara kunna bryta och frigöra sig ifrån de trådarna som binder oss. Men det kan vara ett stort misstag när vi får reda på hur svårt och hårt det är när vi är helt ensamma, utan stöd och hjälp.

Så den absoluta friheten är definitivt inte bra att rikta in sig på. Det är just så som många människor har gjort så att de har förlorat sina möjliga vägar i livet eller vet helt enkelt inte vilken väg de ska gå härnäst.

För att vara ärlig, jag var själv en av dessa personer en gång i tiden, men så insåg jag att handlingarna av för mycket frihet gjorde att jag inte visste vilken väg i livet jag skulle gå, och vad jag skulle göra med mitt liv och vad det innebar, LIVET.

Kommentarer

Populära inlägg

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 3. Jane Goodall

Neuralink till för alla?

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 8. Mary Anning

Världen behöver många fler Doc Martin

10 strålande förutsägelser om AI

Början. Det här är jag

Albert Einsteins kloka ord och filmerna med dem

Stöd Neuralink

Lista på skräckfilmer som visar mobboffer tar saker i egna händer

Utbildningen måste överleva