Internatskolor och fantasi

När jag var liten så var jag så besatt av att vilja gå på Hogwarts som Harry Potter, så jag tjatade på mina föräldrar att jag ville gå på internatskola. Men de visste själva att jag aldrig skulle klara av kraven och för att de inte skulle förstå min funktionsvarieration. Sanningen var den att jag bara ville ha magi och rymma ifrån verkligheten.

Men jag är tacksam att mina föräldrar förstå och släppte inte taget om mig. De visste själva att jag skulle ha fått det lika hårt som Percy Jackson. En som inte skulle passa in bland vanliga människor. Och hade svårt med sin existens för att han föddes med funktionsvariationer.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 3. Jane Goodall

Neuralink till för alla?

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 8. Mary Anning

Världen behöver många fler Doc Martin

10 strålande förutsägelser om AI

Början. Det här är jag

Albert Einsteins kloka ord och filmerna med dem

Stöd Neuralink

Lista på skräckfilmer som visar mobboffer tar saker i egna händer

Utbildningen måste överleva