Datorn i oss alla och krafter, del 1

Jag är tillbaka med Neuralink, hjärnchippet, igen. Elon Musk påpekar och lovar att vi ska kunna ha möjlighet och förmåga att kunna kommunicera med datorer och annan teknik. Det är som att man inte kommer att behöva några förkunskaper eller ha lärt sig något innan, man behöver bara tänka eller veta vad man vill så talar datorn om vart man ska gå eller röra sig på skärmen (eller i själva programmet), justeringarna blir korrekta med allt som man vill (t.ex. tid, musik, synkning och effekter som passar perfekt).

Det här kommer att öka misstanken, om att alla har detta sätt att kunna göra otroliga arbeten och mästerverk utan några större eller mindre problem. Men det kan jag lätt svara på: Alla har möjlighet att kunna bli kända på sociala media, speciellt Tiktok, men jag måste medge att jag själv kunde ha haft mycket bättre ifrån mig om jag hade haft tiden, kunskapen, möjligheterna, motivationen och tålamodet, men alla människor är olika så varenda en har sitt sätt och charm att bli kända. 

Så här kan många funktionsvarierade ha det. DET här behöver vi lära oss att förstå hur svårigheterna kan vara och visa sig.

https://chng.it/fsZb2SjV55

Kommentarer

Populära inlägg

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 3. Jane Goodall

Neuralink till för alla?

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 8. Mary Anning

Världen behöver många fler Doc Martin

10 strålande förutsägelser om AI

Början. Det här är jag

Albert Einsteins kloka ord och filmerna med dem

Stöd Neuralink

Lista på skräckfilmer som visar mobboffer tar saker i egna händer

Utbildningen måste överleva