Rätt väg för robotar och människor

Det här inlägget är ifrån en av mina förra inlägg "Chappie: Slutsats", som jag har pratat om att vi måste tänka på vissa saker innan robotar kastas in i världen. Om du inte har tittat på mitt tidigare inlägg eller filmen. Så gör det, så förstår du vad jag pratar om!

Idag ska jag prata om hur vi människor ska tänka på att göra för att klara oss i utvecklingen.

Som ni alla redan känner till så finns det en del filmer som påpekar att vi måste ta oss i akt, eller åtminstone vara försiktiga, och när det gäller att robotar ska bli till verklighet och bli en del av vårt levnadssätt.

Dessa filmer där robotar gör uppror emot människor, gör att vi också måste tänka på hur vi ska handla och ändra på oss. Det gäller att vi ändrar världen innan robotar kommer in och blir en del av den. Eller om robotar hamnar i fel händer och kommer att skapa mer skada, för både människor och världen.

Sådana som: "Terminator", "The Banana Splits", "M3GAN", "9 (2009)", "I, Robot", "WALL-E", "LOVE, DEATH & ROBOTS", "Jung_E", "Avengers: Age of Ultron", "Ex-Machina", "Alita", "Matrix", "Blade Runner", och det finns många fler som jag inte kan räkna upp för er.

Alla dessa filmer har budskap med att så där kan det bli, åtminstone en möjlighet finns det. Det är likadant som Frankensteins monster, han vände sig emot sin skapare för att den blev för överlägsen för honom. Det är likadant med AI, om robotarna blir för mäktiga så kan de vända sig emot oss. Då är det nog meningen att vi människor ska ha en liten bit av teknik i oss, som hjärnchippen.

Kommentarer

Populära inlägg

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 3. Jane Goodall

Neuralink till för alla?

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 8. Mary Anning

Världen behöver många fler Doc Martin

10 strålande förutsägelser om AI

Början. Det här är jag

Lista på skräckfilmer som visar mobboffer tar saker i egna händer

Utbildningen måste överleva

Albert Einsteins kloka ord och filmerna med dem

Stöd Neuralink