Kändisskap är annorlunda och förändrar alla

Varenda person är sin egen person och en storslagen kändis som man själv vill bli. En del kanske började enkelt med att ta sina första steg in i sin egen karriär, och medan en del kan stanna kvar i samma position. Många kan få fördomar om det ena eller det andra. Vissa uppvisningar som kändisar utövar eller framför kan vara pråliga, högljudda eller har folkhav omkring sig. Men andra människor kan föredra att stanna kvar i ett rum med sitt enda sällskap, en dator t.ex, den typen av beteende kan betraktas som misslyckande eller en förlorare. Det finns människor som kan snappa upp den dåliga vanan med att bara spela spel och gambla med pengar. Den människan kallas för shut-in, och det är inte det man önskar någon.

Så då tänker jag att det är där som hjärnchippen kommer in i bilden. Det har jag av egen erfarenhet tagit del av, för att jag var själv en konstnär och hade hamnat i en mörk spiral. Jag känner att hjärnchippet hade kunnat hjälpa mig att både göra mina jobb snabbare och hade låtit mig komma ifrån spiralen, eller aldrig ens komma i den. Många hade kommit till sina drömmar med hjärnchippens hjälp.

Kommentarer

Populära inlägg

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 3. Jane Goodall

Neuralink till för alla?

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 8. Mary Anning

Världen behöver många fler Doc Martin

10 strålande förutsägelser om AI

Början. Det här är jag

Lista på skräckfilmer som visar mobboffer tar saker i egna händer

Utbildningen måste överleva

Albert Einsteins kloka ord och filmerna med dem

Stöd Neuralink