Jobben som robotar kommer att ersätta: 11. Snabbmats arbetare

Ni har säkert upplevt och är inte främmande för det faktum med hur snabbmat ställena har bemött er. Det har hänt misstag och påverkar er tillit till dem.

T.ex. de kanske glömde något som du beställde, fick slut på någon ingrediens eller att ens satt på en av maskinerna som kunde göra klart din hela beställning. Och värst av allt: Personalen meddelade dig inte om situationen och gjorde så att du fick en massa tid bortslösad. Det har hänt mig en del gånger att jag faktiskt ... ursäkta mig om jag säger det, funderat på om robotar hade varit bättre. I så fall så hade man inte behövt titta i påsen för att veta exakt att man har fått.

Å andra sidan, på reklamen som säger och påstår att ungdomar får en suverän chans och möjlighet att kunna arbeta för McDonald's eller andra snabbmat-ställen. Men det är bara önsketänkande; lönen är låg, arbetstiderna är för långa, omänskligt mycket ansvar och mördande stress på livet som kan krossa kropparna och psykena på människorna.

Så om ni frågar mig så tycker jag att det jobbet är bra att det går till robotar. Så att människor inte hamnar i fällan och blir offer för företagens erbjudanden. Men bara om flera jobb kommer fram och hjärnchippen blir av för varenda människa så att de inte hamnar i minimal jobb så att människor har mera värde och tid att kunna frambringa mycket mer nytta och drivande i hela världen.

Kommentarer

Populära inlägg

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 3. Jane Goodall

Neuralink till för alla?

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 8. Mary Anning

Världen behöver många fler Doc Martin

10 strålande förutsägelser om AI

Början. Det här är jag

Lista på skräckfilmer som visar mobboffer tar saker i egna händer

Utbildningen måste överleva

Albert Einsteins kloka ord och filmerna med dem

Stöd Neuralink