Anledningar varför människan inte når sin fulla potential. Presentation 1.2

Självklart så kan det finnas många av dem som tycker motsatsen och de kommer att säga: "Men tänk om personerna inte vill ha chippen i sig då?".

Då kan jag svara på det så här: "Många av personer med funktionsvariationer har det redan svårt och illa nog med att de inte känner sig fungerande i samhället, där även samhället lägger för mycket tyngd på dem och gör att människorna aldrig kan klara sig själva. Det kan vara ett ord, en mening, en sanning som kan misstolkas av personen och kan få den att bryta ihop och känna sig värdelös och utlämnad."

Jag kommer att räkna upp vissa anledningar vilket jag tror är orsakerna till varför människor, som har det svårt, och inte kan hjälpa det, kan aldrig klara sig med bara naturens sätt och vägar. Det har både med funktionsvarierade och resten också att göra med. De här exemplen är de som jag själv har uppfattat med oss människor:

Sjukdomar. Problem. Intressen. Tid. Hjälpbrist. Utveckling.



Kommentarer

Populära inlägg

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 3. Jane Goodall

Neuralink till för alla?

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 8. Mary Anning

Världen behöver många fler Doc Martin

10 strålande förutsägelser om AI

Början. Det här är jag

Lista på skräckfilmer som visar mobboffer tar saker i egna händer

Utbildningen måste överleva

Albert Einsteins kloka ord och filmerna med dem

Stöd Neuralink