Mitt budskap och vad jag står för:

Nu vill jag bara göra allting klart för er att jag stödjer personer med funktionsvariationer, framförallt vill jag prata för dem och ta fram situationer för de som oftast glöms bort i samhället.

En sak är kristallklar. Dessa personer bad och ville aldrig ha dessa svårigheter och problem som följde med. Jag tycker inte det är rätt att behandla dem som om de inte finns utan man borde självklart ge dem hjälp, istället för stjälp. Det är inte meningen att de som föddes som de gjorde ska behöva skämmas. Det är redan svårt att leva med dessa problem eftersom man blir utpekad av samhället och människor.

Vad är det som vårt samhälle står för om vi eller de inte kan se till att alla människor har samma värde? Om pengar är det enda som betyder något då är det nästan som om man har gett upp på mänskligheten allra redan?

Denna syn måste brytas, omedelbart, utan tvekan! Hur ska samhället eller världen någonsin bli fullbordad för alla människor att bli accepterade?


Kommentarer

Populära inlägg

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 3. Jane Goodall

Neuralink till för alla?

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 8. Mary Anning

Världen behöver många fler Doc Martin

10 strålande förutsägelser om AI

Början. Det här är jag

Lista på skräckfilmer som visar mobboffer tar saker i egna händer

Utbildningen måste överleva

Albert Einsteins kloka ord och filmerna med dem

Stöd Neuralink