Filmer bär på budskap

Den närmaste versionen om framtiden, som vi människor kan få och om hur framtiden kan se ut tycker jag är genom filmer.

De här filmerna som jag ska berätta för er om handlar om tekniken, robotar, klasskillnader, händelser som bara plötsligt händer eller är menade att hända, men ingen gjorde något åt dessa handlingar. Men framför allt är det budskapen som jag tänker berätta om.

Filmer är inte bara underhållning, de är det bästa sättet, enligt mig, för oss att få hjälp med att sända ut alla möjliga budskap till oss människor, som ska bli ett uppvaknande. Det är som ett rop på hjälp om själva verkligheten, trots att det bara är fantasi eller tecknat.

Så om du inte har sett dessa filmer: SPOILER ALERT!

Berätta vad ni tycker om dessa filmer, jag vill gärna höra om vi delar samma åsikt.

Kommentarer

Populära inlägg

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 3. Jane Goodall

Neuralink till för alla?

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 8. Mary Anning

Världen behöver många fler Doc Martin

10 strålande förutsägelser om AI

Början. Det här är jag

Lista på skräckfilmer som visar mobboffer tar saker i egna händer

Utbildningen måste överleva

Albert Einsteins kloka ord och filmerna med dem

Stöd Neuralink