Elon Musk's uppfinning Neuralink hjärnchip

Idag ska jag tala om Neuralink, Elon Musk's uppfinning.

Den tycker jag är spännande och tror väldigt mycket på, om att vår framtid kan bli till det som jag hoppas att vi alla stävar efter och kan vara just den som vi behöver för att kunna klara oss, mot alla problem som vi möter i våra liv och framtiden.

Först så pratar de bara om hur man kan bota sjukdomar, hjälpa människor med olika störningar där det finns en koppling eller funktionsstörning mellan hjärnan och nerverna som tjänar kroppen. Det inkluderar personer med paraplegi, quadriplegi, Parkinsons sjukdom och epilepsi.

Neuralink är en teknik som kan hjälpa människor att interagera med maskiner som använder sina hjärnor. Det är att utveckla en enhet som skulle vara inplanterat i en persons hjärna, där den skulle registrera hjärnaktivitet och potentiellt stimulera den.

Den här informationen har jag tagit ifrån:

https://theconversation.com/elon-musk-claims-his-neuralink-brain-chip-could-cure-tinnitus-in-5years-but-dont-hold-your-breath-182156 

https://www.forbes.com/sites/dereksaul/2023/03/02/fda-rejected-musks-bid-to-test-brain-chip-implants-in-humans-report-says/

Kommentarer

Populära inlägg

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 3. Jane Goodall

Neuralink till för alla?

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 8. Mary Anning

Världen behöver många fler Doc Martin

10 strålande förutsägelser om AI

Början. Det här är jag

Lista på skräckfilmer som visar mobboffer tar saker i egna händer

Utbildningen måste överleva

Albert Einsteins kloka ord och filmerna med dem

Stöd Neuralink