Den onda sanningen 1

Varning: jag kommer att bryta lite av mitt löfte som jag står för. Jag lovade att prata om positiva handlingar, men det här är inte positivt. Bara fakta. Som jag vill ta upp och dela med mig. Sanningen är ond och brutal på många sätt, men jag kan bara säga sanningen på er.

Nu ska jag berätta om en sak som har stört mig mycket, och jag vet att jag inte är ensam om det, och det verkar som om det har kommit på en helt ny nivå, men jag kan inte hålla det inom mig längre.

Idag hörde jag på Nyheterna: "2014 införde regeringen ett statligt stöd för läxhjälp och gav Skolverket i uppdrag att handlägga bidraget. Sedan dess har man betalat ut totalt 225 miljoner sek i bidragshjälp till föreningar runt om i landet. Stödet ska täcka kostnader för hjälp med läxor eller annat skolarbete utanför ordinarie undervisningstid." Nina Svanbarg, Expressen och Justina Hûll SVT.

Att statliga bidrag som skulle av en god sak gå till läxhjälp till barn som behövde utvecklas för att kunna hålla takten med övriga och hjälpa även landet att utvecklas, de framtidens ljus. De barnen och ungdomarna som behövde hjälpen allra mest fick nästan ingenting, istället så tog hemska giriga människor och la dem i sina privata fickor.

Många problem med förrädiska handlingar, som den här till exempel, har helt enkelt blivit en naturlig del av vårt samhälle.


Kommentarer

Populära inlägg

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 3. Jane Goodall

Neuralink till för alla?

Det positiva om vad en av kända kvinnor har gjort - 8. Mary Anning

Världen behöver många fler Doc Martin

10 strålande förutsägelser om AI

Början. Det här är jag

Lista på skräckfilmer som visar mobboffer tar saker i egna händer

Utbildningen måste överleva

Albert Einsteins kloka ord och filmerna med dem

Stöd Neuralink